The global financial crisis (GFC) 2008/09 has impacted on Indonesia’s economy. In order to minimize the impact of the GFC, the Government of Indonesia issues several monetary and fiscal policies, besides continuing various social protection programs. This report is the outcome of research on the implementation of various social protection programs and their role in alleviating the impact of t…
"Pelaksanaan Sertifikasi Guru dalam Jabatan 2007: Studi Kasus di Provinsi Jambi, Jawa Barat, dan Kalimantan Barat" adalah laporan yang mengkaji implementasi program sertifikasi guru dalam jabatan yang dilaksanakan pada tahun 2007 di tiga provinsi di Indonesia. Program sertifikasi ini bertujuan untuk meningkatkan kualitas pendidikan dengan memastikan bahwa guru memenuhi standar kompetensi yang t…
The global financial crisis (GFC) that swept over the world in 2008/09 had an influence on the Indonesian economy. In an attempt to reduce the impact of the GFC, the government introduced a Fiscal Stimulus Program (FSP) in 2009 in order to encourage economic growth. The program consisted of two main elements, namely, tax cuts and increased government spending.
Abstrak dari laporan penelitian tentang "Peran Program Perlindungan Sosial dalam Meredam Dampak Krisis Keuangan Global 2008/09" membahas tentang strategi pemerintah dalam menggunakan program perlindungan sosial untuk mengurangi dampak negatif dari krisis keuangan global yang terjadi pada tahun 2008/09.
Peran Program Stimulus Fiskal untuk Peningkatan Infrastruktur Padat Karya dalam Merespons Dampak Krisis Keuangan Global 2008/09" memberikan gambaran tentang upaya pemerintah dalam mengatasi dampak krisis keuangan global pada tahun 2008/09 melalui program stimulus fiskal yang bertujuan untuk meningkatkan infrastruktur dengan pemanfaatan padat karya.
The teacher certification program for practicing teachers has been implemented since 2007 as an effort to set standards and increase the quality of teachers. Teacher certification was carried out through portfolio assessments for civil servant and non-civil servant teachers with a minimal educational background of an undergraduate degree or four-year diploma, who teach in preschools, primary sc…